Nowe w kolekcji

Dzisiaj przybył kurier. Byłam pewna, że nie do mnie (skleroza nie boli). A to moje zamówienie z Litwy (jak dobrze, że ten cały Vinted istnieje 😁). 
Za 50 zlociszy (czyt. po lwowsku 😅) nabyłam 6 książek, z czego interesowały mnie tylko trzy. 
Jak widzicie są to publikacje w języku aktualnie niepoprawnym politycznie, aczkolwiek nie zmienię nigdy zdania, że jest to język przyjemny, intrygujący.

* Писаревский, Д.А. Шрифты и их построение, Ленинград 1927 (reprint Москва 2014).

Pierwszy tytuł można przetłumaczyć na "Czcionki i ich konstrukcja". Ładnie wydany reprint publikacji z 1927 r. Pierwsza część, to teoria, dalej zaczynają się całostronicowe przedstawienia alfabetów. Niektóre w kolorze 😃






* Декоративные шрифты для художественно-оформительских работ, Москва 2016.

Tutaj mamy dekoracyjne czcionki dla projektantów. Dużo przykładów czcionek, które możnaby bez problemu wykorzystać w kaligrafii.




* Энергия шрифтов 2, Москва 2005. 

A tutaj druga część katalogu fontów "Energia czcionek". W zasadzie tylko tytuł jest po rosyjsku, treść natomiast po angielsku. Do książki dołączyli płytkę. Mam nadzieję, że uda mi się kiedyś dostać pierwszą część 😅 





#typografia #typography #design #rosja #russianalphabet #russiantypography

Komentarze

Popularne posty